Ofte stilte spørsmål

    1. Er skikortet elektronisk?  - Nei, skikortene skrives ut på hvite plastkort med bilde, og er personlig. Det er viktig å plassere skikortet i kortmappen og ha den synlig på høyre arm, slik at heisvakten ser den.
    2. Er det mulig å kjøpe sesongkort utenfor kampanjeperioden på nett? - Ja. Alle som skal ha sesongkort må bestille på nett, også i løpet av sesongen. Kommer du i Vestvatn må du bestille via mobil el.l. Hvis du ikke får det til, hjelper vi deg selvfølgelig
    3. Hvordan skal bildet være? Alle sesongkort må ha bilde tilsvarende passbilde.dvs at det skal være lett å kjenne igjen personen. Ansiktet skal fylle nesten hele bildet. Bruk mobilen så ordner det seg. Uten hjelp, briller, skjerf etc. Både farge og svarthvitt er ok.
    4. Hva skjer etter at ordre er sendt? Etter at du har bestilt ditt sesongkort, lager vi sesongkortene klare og du kan hente de i billettsalget i Vestvatn første dag du besøker anlegget. Du kan også få sesongkortene tilsendt i posten mot port/ekspedisjonsavgift. Super julegave!
    5. Kan jeg handle sesongkort som MIL medlem på Vestvatn.no? Ja. Det må du. Hvis du er MIL-medlem bestiller du sesongkort via egen link til et «Google spørreskjema», og betaler ved henting i kassen.  
    6. Kan jeg kjøpe gave-sesongkort på nett? Ja, du er bestiller og legger inn navn, fødselsår, postnummer og bilde til den som skal ha det. Ønsker du det tilsendt betaler du for det, noter gjene i merknad om det er er noe spesielt.
    7. Kan jeg kjøpe sesongkort via mobil? Det er fullt mulig å bestille sesongkort via mobil. Det kan være vanskelig å bestille med noen typer Android telefoner. Vi anbefaler å bestille via PC.
    8. Hva slags betalingsløsninger tilbyr nettløsningen? Vi tilbyr VISA og MASTERCARD.
    9. Kan jeg handle flere sesongkort om gangen? Ja! Det er fullt mulig å handle flere enn et sesongkort om gangen. Dersom du er familie på 4 (2 voksne + 2 barn) vil du få rabatt i nettbutikken før du bestiller.
    10. Ser sesongkortet ut som eksempelet i nettløsningen? Sesongkortet som vises er eksempel og plastkortene vil se noe annerledes ut
    11. Kan jeg benytte sesongkortet til en venn eller et familiemedlem? Nei, sesongkort er personlig med bilde. For at vi skal fortsette å drive alpinanlegget, er vi avhengig av sesongkort og billettsalg. Vi anbefaler på det sterkeste å kjøpe ditt eget sesongkort i kampanjeperioden. 
    12. Fungere sesongkortet i andre skianlegg? Nei. Kortet funker kun i Vestvatn Alpinanlegg.
    13. Kan jeg benytte key-card fra andre anlegg? Nei. Vi har analogt billettsystem.
    14. Hvor kjøper jeg dugnadskort, gavekort, gratiskort, 4-klasse etc som jeg ikke skal betale for? Disse bestilles via egen link til “Google spørreskjema” og samme prosedyre. Husk bilde her også. Hentes i kassen etter sesongåpning.
    15. Kan jeg gi sesongkort i Julegave? Ja selvfølgelig. Super julegave. Vi oppfordrer flest mulig til å bestille tidligst mulig. Bestill på nett og betal. Kryss av for tilsendt, så får du de i posten. Frist for at vi skal få sendt ut i desember er 30.11. Men vi gjør så godt vi kan. Også dugnadskort. MIL-kort osv bør bestilles tidlig.
    16. Hvordan bestiller jeg sesongkort familie? For betalte kort legger du først inn deg som bestiller som betaler familieprisen. Så legger du til ektefelle og inntill 2 barn, og evnt flere familiemedlemmer (koster ekstra).
    17. Kjører alle 4-klassinger gratis? Ja, men de må ha bestilt sesongkort med bilde på nett via egen link til “google spørreskjema”. Hentes i kassen etter sesongstart, og ta med legitimasjon.
    18. Trenger barne 0-6 år sesongkort? Nei, alle under 7 år kjører gratis og trenger ikke armlomme med billett eller sesongkort. Husk at det kan bli kontroll i bakken. Og Coop Familebakke er gratis for alle.
    19. Jeg har vunnet gavekort på sesongkort - hva gjør jeg? Så flott! Bestill sesongkort via link til “Google spørreskjema
    20. Kan jeg endre på ei bestilling? Nei ikke etter at den er sendt. Du skal ikke få fullført bestillingen uten at de obligatoriske opplysningene er gitt og evnt betalt. Inkl bilde. Hvis noe feil har skjedd, feil navn, bilde, årstall, uteglemt person el.l. Ta kontakt med oss på sesongkort@vestvatn.no Har du måtte avbryte ei bestillling begynner du på nytt.
    21. Hvordan beviser jeg at jeg har bestilt og/eller betalt sesongkort? Ta vare på ordrebekreftelsen, bankutskrift el.l. Ta det med i kassa sammen med legitimasjon ved henting.
    22. Trenger jeg legitimasjon ved henting? Det kan bli nødvendig. Vi må være sikre på at betalte sesongkort ikke gis ut til feil person.